074-7691431
0
x

המוצרים שלי

0 סך הכל: * המחירים לא כוללים משלוח
ראשי בלוג עונת הקייץ כבר כאן ואיתה מגעים הטפילים לחיות המחמד

בלוג

עונת הקייץ כבר כאן ואיתה מגעים הטפילים לחיות המחמד

27/06/2019

עונת הקייץ כבר כאן ואיתה מגעים הטפילים לחיות המחמד:

אקלים לח עם שפע של צמחיה בארצנו נותנים לטפילים תנאים אופטימליים להתפתחות,

קרציות ופרעושים גורמים לחיות המחמד שלנו גירוד ובעיות אלרגיה ולעיתים גם לדלקות בעור.

כל מי שמחזיק כלב או חתול מכיר את הבעיה, שפורצת במלוא עוזה בעיקר בקיץ: מכה של פרעושים, ולעתים גם קרציות תוקפת את בעל החיים ואת הבית כולו. לעתים היא מלווה בגירודים מעצבנים של הכלב ושל בני הבית הרגישים, ריצות לווטרינר ואפילו למחשבת כפירה כמו אולי נוותר על הכלב וניפטר מהצרה הזו. אבל כדי להיפטר מהטפילים לא צריך להיפטר מהכלב או מהחתול. יש דרכים להילחם בהם,
באחרונה התוודעו בעלי כלבים וחתולים לשיטת טיפול חדשה בפרעושים וקרציות, ששינתה לחלוטין את התחום. מדובר באמפולות מיוחדות, המכילות טיפות לטיפטוף על בעל החיים. הן הוכיחו עצמן גם ככלי נשק יעיל נגד הטפילים הללו וידידותיים לשימוש גם לבעל החיים וגם לבעליו.

הפגע: מוצצים את הדם

הטפילים המרגיזים האלה האלה נוהגים להטיל את ביציהם באיזור המחייה של בעלי החיים, וכך מגיעים אלינו הביתה. מומלץ להרוג אותם כשהם קטנים, שכן הם עלולים להעביר מחלות. בעלי החיים יכולים לחטוף מהם קדחת או תולעים, אבל הנפוצות ביותר הן אנמיה ומחלות עור, אלרגיות, התקרחויות, גירודים ופצעים, 
הקרציות מסוכנות אף יותר. הן עלולות לגרום לתגובות אלרגיות, אבל הסכנה הגדולה שלהן היא קדחת הקרציות (או קדחת הכתמים), שעלולה לפגוע במחזור הדם ולגרום למחלות קשות לבעל החיים ואף במקרים מסויימים לבני האדם. בגלל חוסר הוודאות אם הקרציות הן נשאיות המחלה כדאי למנוע מראש את הגעתן הביתה או את קירבתן לבעלי החיים ולבני האדם,בכל מקרה הטיפול חייב להיות משולב: נגד פרעושים ונגד קרציות כאחד.

הנשק: לטפטף ולרסס

המוצר החדשני ביותר הוא, כאמור, הטיפות. לצידו משמשים גם הקולרים לצוואר והתרסיסים. הסידור האולטימטיבי הוא כזה: טיפות או תרסיסים נגד פרעושים, קולר נגד קרציות. יש מוצרים המיועדים לפרעושים וקרציות כאחד, אבל רובם נועדו לאלה או לאלה. בשוק אפשר למצוא גם אבקות, אבל הדיווחים מהשטח אומרים שרוב האבקות כבר אינן יעילים, שכן הפרעושים פיתחו עמידות לחומרים רבים והם חיים יחד איתם בשלום.
 הוכיחו הטיפות את עצמן כדרך היעילה ביותר להילחם בפרעושים. מטפטפים את האמפולה על העורף, החומר נספג ונשאר ברקמה התת-עורית למשך כ-3 חודשים,  במקרים שהנגיעות גדולה צריך לחזור על הפעולה כבר אחרי חודש, ובממוצע, אומרים הווטרינרים, צריך לקחת בחשבון כ-6 שבועות עד הטיפטוף הבא. מכיוון שכל חבילה מכילה 4-3 אמפולות, היא יכולה להספיק כמעט לכל הקיץ.
הקולר מיועד להילחם בקרציות, ולכן רצוי לשלב אותו לצד הטיפות נגד הפרעושים. בקולר עצמו נמצא חומר פעיל, שאמור לחסל את כל הקרציות שנמצאות על הגוף. למרות שהוא נמצא רק באזור הצוואר נוהגים הכלב או החתול לשכב מקופלים, וכך כמעט כל אזור בגופם מגיע לקולר. עם זאת, המומחים מזהירים מקולרים בלתי יעילים שמסתובבים בשוק, חלקם מכילים זרחן אורגני ועלולים אף לגרום להרעלות.
האמצעי השלישי, שנמצא אף הוא בדרגת יעילות גבוהה, הוא התרסיס. זהו האמצעי הכי פחות יקר אך גם הכי פחות נוח. החתולים בדרך כלל שונאים אותו וגם הכלב שלכם עלול להתחבא מתחת למיטה כשהוא מבחין במיכל שבידיכם. לטיפות ולקולרים, לעומת זאת, לא נרשמה התנגדות מיוחדת.
 ומשפחות המחזיקות יותר מבעל חיים כדאי להיעזר בתרסיסים. כך גם לגבי גורים: מכיוון שכל חבילת טיפות מיועדת למשקל מסויים, כלבים שנמצאים בתהליך גדילה ומשקלם משתנה כל הזמן יכולים להסתפק בתרסיס עד שיגיעו למשקלם הקבוע.
המלצה נוספת: לטפל בסביבתם של בעלי החיים, לצורך זה מתאימים התרסיסים או הדברה מקצועית שכדאי לשקול, אחת לשנה. אגב, בשוק אפשר למצוא גם אמצעי טיפול טבעיים , לאלה שמסרבים להכניס הביתה כימיקלים.

וגם: חפיפה ותספורת

X

השאירו הודעה ונחזור בהקדם